اخبار شیراز

  • شیرازتایم - تأیید اجرای قطعه 8 بزرگراه شیراز-اصفهان

    تأیید اجرای قطعه 8 بزرگراه شیراز-اصفهان
    4 روز و 21 ساعت قبل

    روح الله نجابت نماینده مردم شیراز و زرکان در مجلس شورای اسلامی در دیدار رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت ساخت قطعه 8 بزرگراه شیراز-اصفهان تاکید کرد و گفت: عملیات اجرایی شده است. بر بخش 8 این بزرگراه تأکید کرد.

    بر اساس این گزارش ، این جلسه با هدف پیگیری تسریع در تکمیل فرایند عملیاتی بزرگراه شیراز-اصفهان و همچنین آغاز ساخت راه آهن بزرگراه شیراز-اصفهان برگزار شد.

    ساخت بزرگراه شیراز-بوشهر نیز در مراحل مطالعه است و قطعه هشتم بزرگراه شیراز-اصفهان همزمان با کل پروژه به بهره برداری می رسد.

    روح الله نجابت ، نماینده مردم شیراز و زرقان ، اجرای بخش 8 این بزرگراه را برای بهره برداری از کل پروژه ضروری می داند. روح الله نجابت نماینده شیراز و زرقان

    نشستی با مهندس خادمی معاون وزیر راه و مدیر اجرایی شرکت مادر تخصصی در زمینه ایجاد و توسعه زیرساخت های حمل و نقل کشور برگزار کرد.

    این بزرگراه یکی از مهمترین پروژه های بزرگراهی کشور است که با وجود تمام تلاشهای یک دهه گذشته ، هنوز به مرحله بهره برداری نرسیده است.

    نماینده شیراز و زرکان در مجلس در دیدار خود با وزیر راه و شهرسازی گفت: "با توجه به اهمیت تکمیل هر هشت بخش بزرگراه شیراز-اصفهان ، در تلاش هستیم موانع اصلی ، به ویژه قیر و نقدینگی.

    پس از ملاقات های هفته گذشته با وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر راه و مدیر عامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و مدیران پروژه وزارت دفاع ، A. بازدید یک ساعته از بزرگراه انجام شد. در این جلسه همچنین نماینده وزارت دفاع و مدیران پروژه حضور داشتند. با توجه به پیشرفت مادی قابل توجه این پروژه در شش طرح اول ، می توان انتظار داشت که قبل از پایان سال ، فاصله بین ایسداخست و تنگه 220 کیلومتری گیرا امکان پذیر باشد.

    وی ادامه داد: نکته مهم این است که طعم افتتاح بزرگراه را مردم شیراز و فارس می توانند پس از اتمام هشت بلوک بچشند. تکمیل 6 بخش اول و قسمت ناقص 7 و عدم ایجاد قطعه 8 که در طراحی اولیه نبود عملاً بار ترافیکی بزرگراه را در 6 قسمت به جاده سپیدان-شیراز منتقل می کند که فاقد آن است. کشش لازم را داشته و نوعی قیف باقی می ماند.

    <نماینده شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر سرمایه گذاران وزارت راه با 50 درصد سهام ، وزارت دفاع با 40٪ سهام و شرکت عمران صدرا با 10٪ سهام در تلاش هستند ، ما می توانیم انتظار باز شدن کامل همه هشت بزرگراه را در اولین زمان ممکن داشته باشیم. فاریس با این کار برکت یافت.

    وی افزود: نیروهای شرکت های پیمانکار پروژه که زیر نظر وزارت دفاع کار می کردند ، همه اظهار داشتند که در صورت حمایت ، پروژه را با بهترین کیفیت ممکن به پایان می رسانند. این ادعا در ساخت بلندترین پل بزرگراه کشور که مزین به نام شهید سلیمانی بود ، نشان داده شد.

    این نماینده مجلس گفت: احزاب شرکت کننده برای تکمیل این پروژه در نظر گرفته شده اند که سهم بسزایی در توسعه استان فارس خواهد داشت. در طراحی اولیه این بزرگراه به جاده سباد شیراز متصل شد و با توجه به احتمال افزایش حجم ترافیک ، تصمیم گرفته شد که ورودی اتصال رایگان به شیراز از طریق جاده الحسینی هاشمی در غرب کشور. شیراز و جاده تا کمربندی شرقی ادامه می یابد. <

    طبق توافق صورت گرفته بین معاون راهداری در شرکت ساختمان و توسعه زیرساخت های حمل و نقل و شرکت جهاد نصر فارس ، بر این اساس ، قطعه هشتم بزرگراه شیراز - اصفهان ، در ارتفاع 12 تا 14 کیلومتری بالاتر شهر گلستان در شمال غربی شیراز ، به سمت بزرگراه حسینی هاشمی ساخته می شود.





خبرهای دیگر از شیراز