اخبار شیراز

  • شیرازتایم - عرصه ای پویا که تلاش می کند بازی های ایرانی را احیا کند

    عرصه ای پویا که تلاش می کند بازی های ایرانی را احیا کند
    12 روز و 8 ساعت قبل

    وقتی صحبت از بازیهای ایرانی می شود ، که در واقع نوعی ورزش بود ، آهنگهای پشیمانی از فراموشی و نادانی ما از چنین فعالیتهایی بر گفتار و افکار ما مسلط است ، اما فراتر از آن ، برنامه هایی برای بازسازی این ورزشها وجود دارد که عرصه ای پویا برای این ورزشها دارند. به برنامه ها هستند

    ما کودکی فوق العاده ای داشتیم. به دور از شلوغی و شلوغی دنیای مجازی ، ما بازی هایی را انجام دادیم که ما را هیجان زده کرد و آنقدر سرگرم کننده بود که نمی خواستیم لحظه ای از این بازی های سرگرم کننده و در عین حال فکری و آموزشی را از دست بدهیم.
    من با شهامت اعتراف می کنم که من مانند بسیاری از فرزندان این سرزمین هستم. دوران کودکی خود را با همان بازی های اصلی در خیابان ها و بازارهای شهر گذراندم.
    من آنقدر در سرگرمی بازی های دوران کودکی غرق بودم که تکالیفم را فراموش کردم. مادرم خیلی دوست داشت که من مراقب مدرسه باشم. هنوز دلم برای آن سرگرمی ها و دوستان کودکی ام تنگ شده است. از دنیای مجازی و بازی های آنلاین ، به گفته مادربزرگ های شیرازی ؛ این چشم چهار نفر را کور می کند ، من هرگز آن را دوست نداشتم و همیشه مشتاق مسابقات محلی و تیمی هستم.
    من هنوز بازی های سرگرم کننده مانند دوچرخه دوچرخه ، موش ، قایق اسباب بازی ، خانه عروسک ، هفت سنگ ، گرگ در هوا و غیره را به خاطر دارم و فکر می کنم لذت آن بازی ها توسط هزاران و هزاران آنلاین ایجاد شده است بازی ، و در عصر مدرنیته جایگزین نخواهد شد. شش خانه اسباب بازی دیگر نمی گویند! شگفت انگیز بود؛ با گچ روی آسفالت حیاط مدرسه یا روی آسفالت کوچه مان خانه ها را می کشیدیم ، سنگ ها را برمی داشتیم و می انداختیم و لیلی سنگ را قدم به قدم به خانه های بعدی می رساند.


    یاد و خاطرات بازیهای غیر دیجیتال برای کودکان دیروز

    ایستگاه اتوبوس و صندلی های ایستگاه با مسافران منتظر ، مکان مناسبی برای برانگیختن خاطرات دوران کودکی است. و برای افرادی که در طول این سالها موهای خود را سفید کرده اند ، بزرگ شده اند یا قدشان آنقدر زیاد بوده که نمی توانند از بازی کردن شش خانه خجالت بکشند.
    اولین مصاحبه شونده خود را به عنوان یک زن بازنشسته معرفی کرد که نام خود را پنهان کرد و گفت: من مربی ورزش بودم. شش خانه آنقدر برای من سرگرم کننده بود که شش خانه را به عنوان یکی از ورزشهای مقدماتی در اولین درس گنجاندم. دانش آموزان با اشتیاق شش مسابقه را بر سایر ورزش ها ترجیح دادند و بازی ترک شده توسط اجداد ما را بیشتر از سایر ورزشها ترجیح دادند.
    زن دیگری که خود را طاهیرا خادم الحسینی 53 ساله معرفی کرد با تاسف گفت: "امیدوارم فرزندان ما بتوانند از این بازی به جای رایانه ها و تلفن های همراه بی نیاز ما لذت ببرند. خدمات." در همان زمان ، فرزندان ما از کسالت دنیای فناوری خارج شده و آنها را فعال تر می کند. ما این قدرت را نداریم که تلفن ها را از فرزندان خود دور کنیم و امیدوارم مسئولان تربیت بدنی و تربیت بدنی علاقمند به احیای این بازی های قدیمی و گنجاندن آنها در برنامه های آموزشی باشند تا فرزندان ما از شر این نابودگر نجات پیدا کنند. بازی های چشمی
    33 ساله با شرح شش خانه قابل پخش ؛ سرگرم کننده و در عین حال متفکرانه است و او ادامه داد: "شاید باور نکنید ، اما من هنوز در تنهایی یا با بچه هایم هستم و هر زمان که وقت داشته باشم بازی می کنم."
    جیران عابدی افزود: چارچوب تربیت بدنی عمومی با همکاری تربیت بدنی باید این نوع بازی را زنده نگه دارد و آن را حرفه ای کند. چرا که این ورزش علاوه بر کم خطر بودن ، به بدنسازی کمک می کند و از تنبلی نسل بعدی و رشد فکری کودکان جلوگیری می کند. بازی های رایانه ای و موبایلی آسیب های فیزیکی زیادی به آنها وارد کرده است.
    همسر 42 ساله اش ، مجید عمیدفر ، از هزینه بالای وسایل ورزشی هنگام گوش دادن به صحبت های همسرش شکایت کرد و گفت که مسئولان مدرسه مرتباً می گویند "پول بیاور ، توپ بخر ، پول نقد بگیر ، موشک بخر و ... ". در حالی که بازی های محلی هزینه کمی دارند. هزینه صرفه جویی در سنگ ، گچ یا رنگ آنقدر زیاد نیست که پرورش دهندگان یا افراد دیگر از نزدیک شدن به این ورزش خودداری کنند.
    و وقتی این را شنید ، آمادگی خود را برای مصاحبه اعلام کرد و گفت: "ما با یک جفت پا و راز بلند قد کرده ایم." امیدوارم فقط شش ورزشگاه که در حال حاضر در روستاها زندگی می کنند توسط مسئولین شهر با همان شکل و شمایلی که از اجداد ما به ارث برده اند احیا شود.
    از من س askedال شده است که چرا آموزش ، که ممکن است و ندارد ، آن را در رقابت ملی و حتی بین المللی قرار می دهد تا کودکان به خوبی رشد نکنند و تحرک نداشته باشند؟
    فره فروردین ، ​​نماینده وی ، پس از 60 سال زندگی ، گفت: "باید شش خانه بازی در لیست اسباب بازی های کودکان و نوه های ما وجود داشته باشد ، و امیدوارم اسباب بازی های قدیمی در سطل زباله دفن شوند. خاطرات تجدید می شود. " این بازی های سرگرم کننده باید از سر گرفته شود.
    زن 39 ساله ای که خیاطی را حرفه خود می داند دید متفاوتی با سایر صندلی های ایستگاه اتوبوس دارد و می گوید: افرادی که بازی های کامپیوتری و موبایلی انجام می دهند باهوش تر می شوند و هیچ کس نمی تواند کلاه بپوشد. مگر اینکه دو مورد اساسی ، آموزش و پرورش و تربیت بدنی ، این بازی ساده قدیمی و دیگر بازی های مشابه را به طور دقیق تغییر دهید و سپس آن را در برنامه درسی گنجانید.
    مهدی احمدی ، پدربزرگ 66 ساله ای که در کنار نوه اش نشسته است ، فکر می کند: اگر پاها و پاهای من قوی هستند ، به این دلیل است که ما از کودکی تا جوانی چنین بازی هایی را در محله های خود انجام می دادیم. نمی دانم سرنوشت استخوان های نسل کنونی که به تلفن همراه و کامپیوتر علاقه دارند چه می شود!

    افزایش مهارت های فردی و اجتماعی از طریق ورزش

    یک روانشناس عمومی در مورد تأثیر بازی ها بر رشد ذهنی کودکان ، نوجوانان و حتی بزرگسالان جوان می گوید: آموزش مهارت های حرکتی ، یادگیری حفظ تعادل ، هماهنگی ، چشم و پا ، هدف گذاری موثر پرتاب سنگ ، یادگیری مهارت های اجتماعی ، نحوه چرخش و قوانین ، یادگیری همدلی در بازی ، ایجاد توجه و تمرکز در بازی ، تعمیق دوستی ها ، ایجاد دوست جدید. ویژگی های بازی های ورزشی مانند شش خانه.
    ورشا ارشدی با ابراز تاسف از نگرش بیشتر کودکان ، نوجوانان و حتی جوانان به بازی های فکری که کم تحرک هستند ، آنها را در معرض ابتلا به بیماری های مختلف قرار داد ، وی افزود: معلمان آموزش و پرورش باید 6 یا 8 خانه در مدارس برنامه ریزی کنند و مشوق ها. برای افزایش جذابیت بازی های محلی ، تحرک و فعالیت بدنی کودکان و نوجوانان را افزایش دهید.
    وی هشدار داد: "همانطور که فناوری برای پرورش روحیه مهربان کودکان و نوجوانان و ارتقاء تحصیلات آنها ضروری است ، تقویت روحیه همکاری ، داشتن اندامی قوی و سالم و هماهنگی نیز ضروری است. خانواده ها نباید فراموش کنند که برای دستیابی به تعادل مناسب بین استفاده از فناوری ، اجتماعی شدن و سلامت جسمی و روحی دانش آموزان باید با مسئولان مدرسه همکاری کنند.

    شاهنوک فنوک

    نایب رئیس بازیهای بومی ایران ، از اینکه همه گیری ناشی از بیماری کووید -19 بر برنامه های پیش بینی شده برای ترویج و گسترش بازیهای محلی تأثیر گذاشته است ، ابراز تاسف کرد و افزود: لی Lee Sports "شاهنوک فنوق" نام دارد که محل بازی است و در باشگاه های امام علی (علیه السلام) و نرگس ، فرصت های رایگان به طرفداران این بازی باستانی اختصاص داده می شود. تلاش هایی برای احیای این ورزش انجام شده است ، اما متأسفانه به دلیل گران بودن آن ، باشگاه ها از آن استقبال نمی کنند.

    وی ادامه داد: "در برخی از باشگاهها ، از جمله باشگاههای محلی ، فقط بین تمرینات ، چنین ورزشی تحت پوشش است. در حالی که Six House Games یک ورزش قدرتمند است و به بهبود قدرت بدنی و روحی ورزشکاران در سایر رشته ها کمک می کند .
    وی از باشگاه ها برای ترویج ورزش های بومی خواست و از آنها خواست در ارتقاء و اختصاص وقت به استانداردها و اصول ورزش های بومی کوتاهی نکنند. زیرا این تمرینات علاوه بر تأمین سلامت جسمانی به سلامت روان افراد نیز کمک می کند. او خاطرنشان کرد: ورزشهای بومی از جمله مهمترین آزمونهای روانشناختی است که توسط روانپزشکان برای اندازه گیری تعادل بیمار مانند تست گردو بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.
    وی از اجتماعی شدن با بازیهای رایانه ای هشدار داد و از اجتماعی شدن کودکان حمایت کرد. نوجوانان: ترویج و گسترش بازی های محلی برای ارائه نسلی فعال ، پرانرژی ، سالم ، مسئولیت پذیر و اجتماعی به جامعه. "زندگی بویا" "یک پروژه ارزشمند در احیای 6 خانه دائمی است.

    مدیر روابط عمومی در اداره کل آموزش و پرورش استان فارس می گوید: هاله ننگ آور متوقف شده است.
    حمید ردا و شعبانی توضیح دادند: "حیاط پویا" یک ارزش برنامه ای و خاص است پیشاپیش آموزش کلیه مدارس شهرستان با هدف احیای بازی های محلی ، از جمله شش خانه بازی ، دستورالعمل ها ، و همچنین یک مدیر اجرایی در اختیار آنها قرار دهید. خوشبختانه این پروژه توسط مدیران مدارس با سرعت بالایی اجرا شد و دانش آموزان نیز استقبال غیرقابل تصوری زیادی از این پروژه دریافت کردند.

    - محل ارائه شده در قالب این طرح ، من چرخیدم.
    الشبانی درباره پیشینه طرح فوق الذکر گفت: اساس ایده این طرح. مبتنی بر ایجاد فعالیت بدنی مناسب در دانش آموزان و ترویج فرقه گرایی بود که به دلیل کاهش حضور دانش آموزان در مدارس برای حفظ سلامت خود در مقابل شماره 19 ، کارایی و اثر بخشی آن کاهش یافت ، اما ما مطمئن هستیم که احیای این پروژه مهم پس از وی بازگشایی مدارس و از سرگیری آموزش ها را رو در رو مشخص می کند. رو به رو بهتر ، وی به دانش آموزان افزود: "این مزایا منجر به رشد و توسعه مطلوب دانش آموزان و رفع نگرانی خانواده ها می شود."

    سال 2016 و آغاز مسابقات بومی محلی

    رئیس اداره تربیت بدنی و فعالیتهای ورزشی استان فارس اظهار داشت: از سال 2016 ، پیگیری ورزشهای بومی محلی در چارچوب "مدرسه پویا" منجر به تشکیل دو انجمن دختر و پسر شد ، به طوری که شش خانه بازی و دیگر بازی های مشابه از نظر شکل و تابلو اصلی می توانند در سطح محلی و حتی ملی رقابت کنند. <و آیت الله دهقان ادامه داد: شش هزار دانش آموز نشان دادند که شیوه زندگی معاصر معیوب باعث آسیب عضلانی و اختلال نعوظ به ویژه در دختران می شود. این امر انگیزه ترویج ورزش بومی در مدارس را افزایش داده است.
    وی افزود: رویه این است که مسابقات محلی ابتدا در هر شهر از طریق دو انجمن مربوطه برگزار شود. برندگان سپس در سطح منطقه با هم رقابت خواهند کرد. در نهایت ، انتخابی های منطقه ای به مسابقات کشوری ارائه می شود. البته باید به این نکته اشاره کنم که روند برگزاری این مسابقات دو مرحله ای است. یکی برای دانش آموزان سال اول و دوم متوسطه که علاوه بر دریافت گواهینامه و جوایز ، به مسابقات کشوری اعزام می شوند و دیگری برای دانش آموزان سایر دوره های غیر رقابتی و دارای نوعی تفریح ​​و بدنسازی. <رئیس گروه تربیت بدنی و فعالیت های آموزش و پرورش فارس گفت: اگر به اکثر مدارس نگاه کنید ، خواهید دید که در این نیم دهه ، با نصب نرده ها ، ساختن پله های آویزان ، قرار دادن اسباب بازی ها و وسایل ورزشی و با علامت گذاری حیاط مدرسه ، ما هنوز مصمم هستیم که نشاط و تحرک بیشتری را در دانش آموزان ایجاد کنیم. وی با اشاره به 45 دقیقه اختصاص فعالیت بدنی برای دانش آموزان ، افزود: "ما 6 زمین بازی را که در مدارس به کودکان اختصاص داده ایم" لی لی "در حیاط پویا در نظر گرفته ایم و کتابی در این زمینه برای ایجاد انگیزه و ترغیب آنها منتشر کرده ایم. اما این فعالیتها حتی نیازهای تفریحی کودکان و نوجوانان را برآورده نمی کند.





خبرهای دیگر از شیراز