اخبار شیراز

  • شیرازتایم - منتظر راه آهن شیراز - بوشهر و فارس از بن بست راه آهن

    منتظر راه آهن شیراز - بوشهر و فارس از بن بست راه آهن
    13 روز و 20 ساعت قبل

    بسیاری از ساکنان شهرها و روستاهای جنوب غربی شیراز هنوز منتظر فروپاشی در ساخت ، تکمیل و بهره برداری از راه آهن شیراز-بوشهر هستند ، طول کل جاده شیراز به بوشهر 450 کیلومتر است که به 11 بخش اجرایی تبدیل شده است.

    سفر رئیس جمهور جمهوری اسلامی به استان بوشهر در هفته گذشته و سفر آتی الله رئیسی به استان فارس برای تسریع در ادامه پروژه راه آهن بوشهر-شیراز و خواستار هماهنگی لازم بین مسئولان بوشهر و استان های فارس است. و تلاش آنها |






































    با اتصال در استانهای فارس و بوشهر از طریق خط راه آهن ، جابجایی کالاهای تجاری به میزان قابل توجهی افزایش می یابد ، که زمینه را برای رونق تجارت در هر دو استان فراهم می کند. مردم جنوب غربی فارس هنوز منتظر رسیدن قطار به ایستگاه های این استان هستند.خط راه آهن بوشهر-شیراز در امتداد شهرهای اهرام ، کلما ، پوشکان ، فراشبند ، فیروزآباد ، بیژن ، کوار ، شیراز ، زرقان و مرودشت. طول کل جاده شیراز به بوشهر 450 کیلومتر ، تبدیل به 11 بخش اجرایی. تن در 10 سال ، جابجایی یک میلیون مسافر در اولین سال بهره برداری و افزایش آن به 2 میلیون نفر در 10 سال و شرایط اقتصادی و رونق اجتماعی این دو استان در داخل و خارج در این منطقه ، اتصال ریلی بندر عسلویه از اهمیت بالایی برخوردار است. شیراز برای شبکه راه آهن بوشهر است.

    سخنرانی رئیس جمهور در سفر هفته گذشته به استان بوشهر ،
    مسئولان پروژه به رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران گفتند: پیشرفت 20 درصدی در پروژه راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه پس از 14 سال غیر قابل توجیه است زیرا تأخیر در اجرای پروژه ها باعث اتلاف منابع و فرسودگی تجهیزات می شود.
    آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در ادامه برنامه های سفر یک روزه خود به استان بوشهر ، از پروژه راه آهن شیراز-بوشهر-عسلویه بازدید کرد و خاطرنشان کرد که راه آهن یکی از خواسته های اصلی مردم استان بوشهر است. افزود: \ "ما طراحی شده ایم. تکمیل و بهره برداری از پروژه راه آهن شیراز - بوشهر - عسلویه.

    \ "پروژه هایی وجود خواهد داشت و تأخیر در اجرای پروژه ها منجر به هدر رفتن منابع و فرسایش تجهیزات می شود ، بنابراین باید تلاش های جدی برای تکمیل پروژه ها انجام شود و اعتبارات پروژه در برنامه گنجانده شود. سال آینده \ "بودجه. \"/ p>

    پیشنهاد جعفر الغدیری ، نماینده مجلس ، برای تأمین هزینه خط شیراز-بوشهر-عسلویه
    شیراز-بوشهر پروژه راه آهن بوشهر یکی از پروژه های اولویت دار است برای ساخت راه آهن در کشور در سال جاری در لایحه بودجه امسال 100 میلیارد تومان برای این پروژه اختصاص داده شده است. همچنین در حال مطالعه است و هنوز از دستور کار خارج نشده است و به دلیل مذاکرات گسترده ای که در این راستا صورت گرفت ، در صورت احراز شرایط ادامه می یابد.

    نماینده دکتر جعفر قدیری شیراز و زرگان در مجلس شورای اسلامی به تازگی از پیشنهاد تامین مالی راه آهن شیراز-بوشهر خبر داده اند: در صورت وجود هر واحد پتروشیمی و پالایشگاه ، بیش از 50 واحد پتروشیمی و پالایشگاه در عسلویه وجود دارد. ، هزار میلیارد تومان باید فقط از راه آهن شیراز - بوشهر عسلویه (به صورت رایگان) تأمین مالی نشود. بوشهر یک پروژه فوق العاده است و هیچ پروژه راه آهن با این مقیاس در کشور بر اساس برآوردهای انجام شده در قالب پروژه انجام نشده است. 5000 میلیارد تومان برای پروژه راه آهن شیراز-بوشهر نیاز است و تاکنون 200 میلیارد تومان برای آن هزینه شده است و امید می رود در سفر آتی رئیس جمهور به استان فارس به تأمین مالی این پروژه توجه ویژه ای شود. این زمین هنگام خروج از استان فارس برای صادرات کالا و خدمات آن استان از طریق آبهای آزاد خلیج فارس و تحکیم روابط بلند مدت مردم ایران و بوشیر ، ارائه می شود.





خبرهای دیگر از شیراز