اخبار شیراز

  • شیرازتایم - ۲۱۲ اختراع برای ثبت ملی به دانشگاه شیراز ارسال شده است

    ۲۱۲ اختراع برای ثبت ملی به دانشگاه شیراز ارسال شده است
    27 روز و 21 ساعت قبل

    مدیر مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز اعلام کرد: طی سه سال گذشته 212 پرونده ثبت اختراع مربوط به اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه شیراز توسط اداره مالکیت معنوی دانشگاه شیراز مورد قضاوت قرار گرفته و برای ثبت به اداره ثبت اختراع ارسال شده است. .

    منصور کنعانی روز دوشنبه در نشست خبری اظهار داشت: اداره کل مالکیت معنوی از سال 1388 داوری در پرونده‌های ثبت شده در اداره کل ثبت اختراعات را به چندین دانشگاه و مؤسسه علمی مرجع از جمله دانشگاه شیراز محول کرده است. / p>

    مشاور استاندار فارس در امور فناوری و شرکت های دانش بنیان ادامه داد: تشکیل پرونده های ثبت اختراع در دانشگاه شیراز، تشکیل شبکه قضات تخصصی در دانشگاه و مقایسه اختراعات در دانشگاه از جمله وظایف واحد مالکیت معنوی

    طی سه سال گذشته، 212 ادعای ثبت اختراع که از این تعداد 90 ادعای ثبت اختراع و 33 ادعای ثبت اختراع مربوط به اعضای هیات علمی و دانشجویان دانشگاه شیراز بود، توسط اداره مالکیت معنوی دانشگاه شیراز بررسی و در این اداره ثبت شد. دفتر ثبت اختراع، کردی افزود.اختراع.

    اهداف مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه شیراز

    مرد: هدف اصلی مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه طراحی ساختار و آماده سازی زیرساخت های لازم برای حمایت از فعالیت های فناورانه است. از اساتید، دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاه. و پیوند این قابلیت های دانشگاهی با اکوسیستم نوآوری شهری و قابلیت های خارج از دانشگاه.

    استاندار فارس در امور فناوری و شرکت های دانش بنیان ادامه داد: با هدف انتقال از دانشگاه نسل دوم به دانشگاه نسل سوم و چهارم، زیرمجموعه های مراکز برای شتاب نوآوری و تخصص در خدمات فناوری، مرکز تحقیق و توسعه و مرکز بازاریابی واحد صادرات فناوری، مرکز ارتباطات و رویداد طراحی شده است.

    وی در خصوص فعالیت واحدهای مختلف اداری مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه گفت: مراکز نوآوری به عنوان اولین بازیگر در محیط برای شکل‌گیری و توسعه استارت‌آپ‌ها و دانش‌بنیان. شرکت ها با تمرکز بر حمایت از کارآفرینان، افراد با استعداد و خلاق با ایجاد مناطق حمایتی و توانمند. آنها سعی دارند از طریق رویکرد خلق ثروت ایده های جدید و کاربردی را استخراج کنند.

    الکنانی گفت: از این رو واحد مراکز نوآوری و شتاب به عنوان یکی از واحدهای مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه و ایجاد مراکز تخصصی نوآوری در آن طراحی شد. در دستور کار قرار دارد و تاکنون توانسته ایم مراکز تخصصی نوآوری در علوم انسانی تخصصی و نوآوری تخصصی در علوم مهندسی ایجاد کنیم. خروجی های موفق مراکز نوآوری طاقچه باید برای جذب سرمایه و شروع فرآیند ورود به بازار، مسیری کوتاه و کارآمد را به سمت شتاب دهنده ها طی کنند.

    موانع موجود بر سر راه استارت‌آپ‌ها را از بین می‌برد، ورود به بازار و توانایی برقراری ارتباط با سرمایه‌گذاران و مشتریان را تسهیل می‌کند.

    وی افزود: شتاب دهنده ها در دانشگاه شیراز از اواخر سال 1395 به طور رسمی آغاز به کار کرده است. با 38 تیم و 139 عضو با مشارکت بخش خصوصی.

    کنعانی گفت: کار. از سال 1399 شتابدهنده هاب شیراز با سرمایه گذاری مشترک با همراه اول در مجموع 19 تیم و 60 عضو.

    به گفته وی در سال‌های اخیر چندین تیم موفق که ترکیبی از دانشجویان، فارغ‌التحصیلان و اساتید دانشگاه بودند، از طریق مراکز نوآوری و شتاب‌دهنده‌های مستقر در دانشگاه شیراز تشکیل شدند. ظهور شرکت های دانش بنیان در حوزه های هوش مصنوعی، ارتباطات دیجیتال، گردشگری و سلامت، فناوری های ابری، ربات های توانبخشی، فروش دیجیتال و تبلیغات که دستاورد مهمی است.

    وی گفت: برخی از این تیم ها با توجه به کمبودهای زیست محیطی استان در مرحله بهره برداری تجاری به تهران منتقل شدند و لازم است علاوه بر ارتباط فعال و تعاملی بین اساتید و افراد مجرب در شرکت های صنعتی چاره اندیشی شود. همکاری با تیم های راه اندازی، از جمله اهداف مراکز نوآوری و شتاب دهنده ها، که در آن آزمایش های موفقی ثبت شده است.

    مدیر واحد خدمات فناوری، تحقیق و توسعه مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه گفت: یکی از فعالیت های مهم دانشگاه شیراز برقراری ارتباط با شرکت ها، موسسات و صنایع مختلف در قالب قراردادهای همکاری فناورانه، پژوهشی و مشاوره ای و در مواردی که مسائل بزرگ و برنامه های بلندمدت وجود داشته باشد، انجام می شود.» این امر از طریق پژوهشکده ها، مراکز تحقیقاتی و دفاتر فناوری ثبت شده توسط دانشگاهیان انجام می شود.

    یک کنعانی تصریح کرد: هدف این گروه ها که همگی واحدهای فناوری نامیده می شوند، رفع نیازهای علمی و فناوری کشور و ایجاد و گسترش روابط اجتماعی و فرهنگی است. ، تولید ثروت و اعتلای نام و برند دانشگاه شیراز است.

    این استاد دانشگاه گفت: اداره مالکیت معنوی، دفتر انتقال فناوری، واحدهای فناوری، پژوهشگاه ها، پژوهشگاه ها زیرمجموعه های این واحد هستند. وی ادامه داد: در حال حاضر حدود 30 واحد پژوهشی متشکل از پژوهشکده های مختلف، مراکز تحقیقاتی و دفاتر فناوری در حوزه های علوم انسانی، فناوری های شهری، کشاورزی، صنایع غذایی، فناوری های نوظهور و ... در دانشگاه شیراز فعال هستند و مسئولیت اجرا را بر عهده دارند. پروژه های تاثیرگذاری ملی و منطقه ای < p> کنعانی با ارائه واحد بازاریابی و صادرات فناوری در مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه و دستاوردهای آن، از علاقه مندان به این حوزه دعوت به دریافت خدمات کرد که در دی ماه 1389 و از مهمترین فعالیت ها تاسیس شد. این واحد تدوین محتوا و نقشه راه بازاریابی و صادرات، تدوین نمودار سازمانی بازاریابی و صادرات و شکل‌گیری صادرات است. سبد محصولات و بررسی بازار کشورهای همسایه علاوه بر روسیه و چین. <وی گفت: این مرکز آماده ارائه خدمات مختلف در زمینه ارزیابی، مشاوره، تامین مالی، بازاریابی و صادرات فناوری و ... به گروه های مختلف به ویژه اعضای هیات علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی علاقه مند به این رشته می باشد. " او آن را یک تجارت اعلام می کند.

    واحد بازاریابی با تمرکز بر نتایج فعالیت های تکمیل شده دانشگاهی که پتانسیل تبدیل شدن به شرکت های دانش بنیان یا فروش مالکیت معنوی فناوری را دارند، مسیر بازاریابی را فراهم می کند. از جمله پشتیبانی های این واحد می توان به انجام مشاوره های مختلف، برگزاری جلسات با صندوق های سرمایه گذاری، ساخت تیم فناوری و بازاریابی و هدایت صادرات دانش و فناوری اشاره کرد.

    وی گفت: در دو سال گذشته آموزش های تطبیقی ​​بازار با حضور تهران دوره های 12 هفته ای را گذرانده و سایت برای شرکت های حامی ایجاد شده که بسیار موفق بوده است. دره فناوری) در دانشگاه به عنوان یکی از دستاوردهای همکاری این دانشگاه و پارک علم و فناوری گفت: الزامات اساسی اکوسیستم توسعه مردم بر اساس دانش فارسی در یک منطقه ایجاد زیرساخت عملیاتی برای کاهش است. شکاف بین ایده ها و دانش، بازاریابی و بازار تحقیقات دانشگاهی.

    وی افزود: استقرار چرخ تولید علم از مبدا دانشگاه تا تولد و رشد اولیه یک صنعت اشتغالزا و با توجه به نیازهای اجتماعی روز و مراقبت از دانشجو به عنوان یک امر اساسی. سرمایه گذاری در رشد و توسعه دانش دانش بنیان از مزایای این طرح است.

    الکنانی افزود: ظرفیت 60 شرکت در ساختمان پردیس وجود دارد و تاکنون 30 شرکت در آن مستقر شده است. حدود 15 تیم را می توان در ساختمان فضای همکار اسکان داد و با توجه به وضعیت کرونا، حدود 40 درصد ظرفیت در حال حاضر تکمیل شده است. 8 شرکت دانش بنیان در کارگاه حضور و فعالیت دارند.

    ارائه الگوی برنامه های درسی مهارت در رویدادهای آموزشی با هدف دستیابی به دانشگاه نسل سوم

    وی کارآفرینی بودن دانشگاه را برشمرد و گفت: این مرکز به صورت مستمر رویدادهایی را در سطح کشور برگزار می کند. قالب بسته‌هایی برای عموم مردم و گسترش فرهنگ راه‌اندازی کسب‌وکار رویکرد نوین دانش‌بنیان با حضور اساتید برجسته کشور. این کشور از الگوی برنامه درسی مهارت ها در تهیه و تدوین طرح مهارت آموزی برای تأسیس دانشگاه نسل سوم استفاده می کند. او با موضوعات دیگری به دانش آموزان آموزش می داد.

    الکنانی گفت: بر اساس مدل ارائه شده در دو بعد خلاقیت و نوآوری که پایه های تأسیس دانشگاه های نسل سوم است، آموزش موضوعات اصلی به عنوان چارچوب های کلی مورد استفاده قرار می گیرد. سرفصل های اصلی را مشخص کنید.

    و گفت: پس از برگزاری این دوره ها، دانشجویانی تربیت می شوند که در زمینه ارزش آفرینی توانمند باشند که به عنوان سرمایه های دانشگاه در کنار اساتید خود می توانند کمک کنند. دانشگاه نسل سوم ایجاد کند.» در این صورت دانشگاه می تواند با ایجاد تیم های تخصصی در رشته های مختلف اساتید و دانشجویان، سرمایه های تخصصی را جذب کرده و در جهت رشد و توسعه اقتصادی جامعه گام بردارد.

    شیراز. مرکز نوآوری و کارآفرینی دانشگاه به عنوان یکی از زیرمجموعه های پژوهش و فناوری دانشگاه با قدمتی 20 ساله و در سال 1380 به عنوان دفتر کارآفرینی و ارتباط با جامعه دانشگاه شیراز با هدف حمایت از ایده های دانشجویان جدید تاسیس شد. این مرکز شروع به فعالیت کرد. در سال 1388 با مجوز اداره ثبت اختراعات اداره مالکیت معنوی دانشگاه شیراز به عنوان مرجع استعلام داوری در منطقه جنوب کشور.





خبرهای دیگر از شیراز